2009/03/08

Serce wielu serc


Od 1984 kierował Katedrą i Kliniką Kardiochirurgii w Zabrzu. 15 sierpnia 1985 przeprowadził pierwszą operację na sercu, a w 1986 pierwszą w Polsce udaną transplantację serca /.../.
Znałem Pana Profesora od pierwszej operacji przeszczepu serca.  Powstał, niecodzienny jak na tamte czasy, film "Cudze serce", zrealizowany bezpośrednio w sali operacyjnej. Spotykaliśmy się niekiedy gdzieś na pojezierzu drawsko - pomorskim. Ulubionym miejscu "rybobrania" Pana Profesora.
Serce serc... Wielu serc... Pozostanie...

Dla mnie Pan Profesor >>> Zbigniew Religa
pozostaje najwybitniejszym polskim lekarzem i najuczciwszym politykiem XX i XXI wieku.
Zdzisław R. Mac

PS
- Jest panu dobrze?
 - Tak. Nie mam do siebie o nic pretensji, a to chyba najważniejsze.
Bo to, że kiedyś się upiłem czy coś podobnego, cóż to jest? /.../ Mam prawo być zadowolony z mojego życia. Być może mi nie uwierzycie, ale moje życie jest dokładnie takie, jakie chciałem mieć. Nie osiągnąłem wprawdzie w polityce tego, co sobie zaplanowałem, ale wiem dlaczego i się z tym godzę /.../. 
- Jest pan z tego życia dumny?
- Jestem.
Z.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podstawą dialogu jest partnerstwo.